Akiramenaide ! Ganbatte :)

Thursday, May 9, 2013

Pilihan yang agak sukar ~

Aku dapat peluang untuk sambung belajar balik setelah sekian lama bercuti panjang ~~~~ Alhamdulillah la kann , thanks to Allah :) of coz semua orang na smbung blaja . kann ?? sape yg tak nakk .. tapi ta tahu kalo yg tanakk tu .. mesti ade pnye dalam banyak2 makhluk dalam dunia ni yang dah malas na belajar bak kata ex-cikgu disiplin aku "bukan semua , segelintir" but .. but itu bukan aku okayy ;) 
Tapi ,,,,,,, sama ada sambung belajar di mana itu adalah persoalannya . DI MANA ??? DI MANA ~~



Aku yang agak bertuah ni *mata ke atas* dapat tingkatan 6 and IPTS for sure lah kan akan dipanggil even result kita kurang elok pon .. tp yang tu aku abaikan ~ okayy , abaikann .. Aku terasa na masuk form 6 sebab well kita bole jimat masa while orang lain sibuk menggapai segulung diploma kita sudah boleh menyambung ijazah , siapa tahu kan ? tapi mestilah perlu effort yang lbih untuk cepat .. bila terfikir yang aku akn duduk asrama(no internet , tv , handfon) if aku masuk form 6 , aku rasa aku boleh kott (insyaallah) tapi bila aku pergi daftar tingkatan 6 semalam , aku n my mom ada sembang ngan cikgu yg ajar tingkatan6 a.k.a Tauke Kooperasi . Cikgu Abu cakap "saya kalau boleh tanakk budak2 masuk ting6 sebab terok .. kena struggle . kadang2 kesian budak2 bila keputusan priksa kluar ramai yg tak dapat elokk . kita pon kesian jugak . na masuk bukan tak boleh . boleh tu boleh tapi masuk2 jaa kena pulun betoi2 la" membuatkan aku terasa seram sejukk je . aku bukan jenis yg struggle bagaii tuhh .. i need more time to learn something , otakk aku ada limit time kot ! hmm ~~~

No comments: